Vilken jävla bra helg det har varit! I Fredags jobbade jag, sen åkte jag och Viktor till mamma och pappa för att äta smörgåstårta, även Peter och Eva kom så det var jätte trevligt (och gott) ha ha. I lördags ringde klockan 07.00, eftersom jag och mamma skulle åka till Stockholm och springa tjejmilen. Åt en stor frukost och packade väskan. runt 10.00 var vi framme i storstan, så då åkte vi direkt ut till stadion för att hämta ut våra nummerlappar. Man fick även en goodiebag med massa roliga saker. Därefter började vi vandra ut mot gärdet där starten gick. Mötte upp moster Christina och kusin Maria för att äta en lättare lunch, och 14.15 gick starten för oss. Vi anmälde oss ganska sent så vi hamnade ganska långt bak där det var många som gick hela rundan. Var helt inställd på att jag skulle få gå den största biten av sträckan, eftersom det var så himla mycket folk. Men jag försökte hamna så långt fram i vårat led så det flöt på ganska bra hela rundan :)
 
Det var så himla kul att springa för stämningen var hur bra som helst, och man hann inte ens tänka på att det var jobbigt :) Tiden stannade på 57.25 och jag blev faktiskt chockad över mig själv. Trodde inte alls att jag skulle springa på en sån bra tid så jag är mer en nöjd. Maria kom in några minuter efter, sen Christina och mamma. 
 
På kvällen gick vi alla ut och åt, även Linda och Jonas var med :) riktigt trevligt! Vi däckade sedan ganska fort eftersom alla var helt slut :)
 
Nu är alltså tanken att jag och Peter ska springa Göteborgsvarvet nästa år, alltså 2.1 mil. Så nu ska jag försöka springa en seedinglopp innan så jag har chans att hamna lite längre fram. ÅÅÅh vad roligt! :D Älskar att ha något att träna inför och som gör en motiverad :D
 
Tack för en toppen helg! <3
 

Kommentera

Publiceras ej